Géén glasverzekering, wel dekking bij glasschade en maar één aanspreekpunt. Kan dat echt?
Géén glasverzekering, wel landelijke dekking bij glasschade en maar één aanspreekpunt. Kan dat echt? We spreken hierover met Ivan Durfort van VOC, het onderhoudsbedrijf van woningcorporatie Portaal.
Als woningcorporatie is het belangrijk dat elke huurder zo goed en zo snel mogelijk wordt geholpen, bijvoorbeeld wanneer er glasschade is. Glaszeker® Woningbouw is het succesvolle full service concept van Glastotaal Beheer voor de woningcorporatiemarkt dat het verzekeren van glasschades volledig overbodig maakt. Sinds drie jaar werkt onderhoudsbedrijf VOC, dochtermaatschappij van woningcorporatie Portaal, met Glastotaal Beheer.
Woningcorporatie Portaal
VOC verzorgt al het niet-planmatige onderhoud aan de woningen van Portaal. Het bedrijf is daarmee verantwoordelijk voor het onderhoud van ruim 56.000 woningen in Utrecht, Arnhem, Nijmegen, Amersfoort en Leiden. Enkele jaren geleden heeft Portaal ook de contracten met glasschadebedrijven overgedragen aan VOC. ‘Wij hebben toen een nieuwe aanbesteding gedaan en daar is Glastotaal Beheer als beste uitgekomen’, vertelt Ivan Durfort.
Reductie schadelast
Glastotaal Beheer werkt met haar klant aan schadelastreductie door online managementinformatie te geven en dit samen aan tafel te bespreken. Daarnaast wordt in een benchmarkrapport het schadebeeld vergeleken met collega woningcorporaties en worden er preventie adviezen gegeven. Ook gaan er dagelijks onafhankelijke inspecteurs het uitgevoerde werk bij de bewoners inspecteren op 20 kwaliteitspuntenTotale ontzorging
De samenwerking met Glastotaal Beheer bevalt uitstekend. Ivan Durfort van VOC: ‘Het grote voordeel is het vaste aanspreekpunt. Er is maar één partij waarmee je te maken hebt. Dat is perfect.‘ Hierdoor kunnen klanten sneller én beter worden geholpen. Glastotaal Beheer zorgt ervoor dat alles – van melding tot uitvoering – in een snel tijdpad wordt gedaan en tegen een schappelijke prijs. Een prijs zonder voorschotpremie en zonder 21% assurantiebelasting.
Dat vinden we heel spijtig. Voor de huurders die daardoor te veel blijven betalen. En voor de eigen vastgoedmanager die daardoor niet de benodigde managementrapportages krijgt. Bovenal vinden we het zonde. Die overstapangst hoeft er namelijk niet te zijn!Glastotaal Beheer heeft eigen implementatieplan. Hiermee nemen we al het werk uit uw handen. De totale ontzorging van glasherstel begint dus al bij de implementatie. We zorgen ervoor dat binnen één week alles is ingeregeld en alle belanghebbenden zijn geïnformeerd. Angst om over te stappen naar een goedkopere en betere dienstverlening is dus onnodig. Er is geen reden meer om de overstap uit te stellen. Huurders verdienen immers de beste prijs en excellente dienstverlening.